Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj dovednosti žáků plánovat postup zkoumání v přírodovědném bádání
Příhodová, Karolína ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Badatelsky orientovaná výuka je konstruktivistická forma výuky, kdy žákovi není látka předávána pouze pasivně, ale žák je aktivně zapojen do řešení problematiky. V roli výzkumníka vyslovuje hypotézy, provádí experimenty a činí závěry. Hlavním cílem této práce bylo zjistit rozvoj dovednosti žáků plánovat postup zkoumání v přírodovědném bádání na 2. ZŠ Dobříš. Práce byla rozdělena do tří částí. V úvodu teoretické části bylo cílem přiblížit čtenářům badatelsky orientovanou výuku v hodinách biologie na druhém stupni a charakteristiku pojmů. Praktická část byla zaměřena především na pozorování a zhodnocení rozvoje dovednosti plánovat postup na již vytvořených námětech pro BOV. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků je schopna správně formulovat postup u dané úlohy a zbytek je schopna vytvořit částečný postup anebo žádný. Bylo by tedy vhodné se zaměřit na prohlubování znalostí a praktických dovedností v badatelsky orientované výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Badatelsky orientovaná výuka, bádání, tvorba postupu, biologie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.